Przejdź do treści

Uprawianie jogi – korzyści zdrowotne

Joga to starożytna praktyka łącząca umysł i ciało. Zawiera ćwiczenia oddechowe, medytację i pozycje mające na celu zmniejszenie stresu i zrelaksowanie się. Mówi się, że uprawianie jogi przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia psychicznego, jak i fizycznego, choć nie wszystkie z tych korzyści zostały poparte przez naukę.

Na co pomaga uprawianie jogi

joga PoznańJoga znana jest ze swojej zdolności do łagodzenia stresu i promowania relaksu. Wiele badań wykazało, że uprawianie jogi może zmniejszyć wydzielanie kortyzolu, głównego hormonu stresu. Joga ćwiczona samodzielnie lub w połączeniu z innymi metodami łagodzenia stresu, takimi jak medytacja, może być skutecznym sposobem na utrzymanie go w ryzach. Wiele osób zaczyna praktykować jogę jako sposób radzenia sobie z uczuciem niepokoju. Co ciekawe, istnieje sporo badań pokazujących, że joga może pomóc zmniejszyć lęk. Nie jest do końca jasne, w jaki sposób joga może zmniejszyć jego objawy. Joga Poznań podkreśla jednak znaczenie bycia obecnym i odnajdywania poczucia spokoju, co może pomóc w zmniejszeniu niepokoju. Oprócz poprawy zdrowia psychicznego, niektóre badania sugerują, że uprawianie jogi może również zmniejszyć stany zapalny w organizmie. Chociaż potrzebne są dalsze badania w celu potwierdzenia korzystnego wpływu jogi, dotychczasowe wyniki wskazują, że może ona pomóc w ochronie przed niektórymi chorobami spowodowanymi przewlekłym stanem zapalnym.

To jedynie niektóre zalety jogi. Wiele badań potwierdziło wiele psychicznych i fizycznych korzyści z jej uprawiania. Włączenie jej do swojej rutyny może pomóc poprawić zdrowie, zwiększyć siłę i elastyczność oraz zmniejszyć objawy stresu, depresji i lęku. Znalezienie czasu na praktykę jogi kilka razy w tygodniu może wystarczyć aby zauważyć pozytywną różnicę.