Silnik wolnossący w mini żurawiach

We wszelkich maszynach budowlanych i rolniczych najlepiej sprawdzają się silniki wolnossące, którym za paliwo służy olej napędowy. Dzięki takim jednostkom napędowym można osiągać dużą moc przy względnie niskim spalaniu. Tak jest w mini żurawiach, które potrzebują dużo mocy, przy obniżonej ilości koni mechanicznych. Oczywiście kosztem podniesienie maksymalnego momentu obrotowego.

Konserwacja i czyszczenie silnika w mini żurawiach

mini żurawSilniki na olej napędowy są dobre, ponieważ ich paliwo służy również jako substancja smarująca. Mini żuraw, który ma silnik wolnossący może cieszyć się przez wiele lat pracą bez żadnych usterek. Jednak silnik tego typu trzeba konserwować i dbać o jego czystość. Przede wszystkim warto jest robić raz na dwa lata płukanie silnika. Do baku wlewa się środek czyszczący, który zarazem smaruje, jak i czyści cały mechanizm. Konserwacja takiego silnika to również jego malowanie. Chodzi o to, by uniknąć korozji, która jest powodem wielu usterek. Są do tego celu wykorzystywane farby proszkowe. Ich kolor tak naprawdę nie jest ważny, ale właściwości. Ten typ farby jest odporny na wysokie temperatury i wilgoć. Operator mini żurawia musi również kontrolować, czy nie widać żadnych wycieków oleju. Podczas pracy mini żurawiem warto jest od czasu do czasu przyjrzeć się spalinom. Nie mogą być one czarne, ponieważ wiadomo, że silnik spala olej smarujący.

W mini żurawiach silnik pracuje przy dużych przeciążeniach. Trzeba pamiętać o tym, by konserwować go, aby cała maszyna była ciągle sprawdza. Zauważmy, że mini żurawie to maszyny, które są dość kosztowne, jeśli chodzi o kupno. Dlatego dbanie o nie to podstawa. Silniki diesla w tych maszynach są niezawodne. Jednak jak wszystko, wymagają kontrolowania oraz konserwowania, szczególnie części ruchomych.