Prowadzenie skoroszystów do akt osobowych

Już od wielu lat jestem kadrową. Do moich obowiązków należy przede wszystkim naliczanie wynagrodzeń, robienie ZUS-ów czy jak wiadomo prowadzenie akt osobowych pracowników. Tutaj trzeba być bardzo dokładnym i prowadzić je w należyty i staranny sposób. Często można spotkać się z kontrolami, więc  w dokumentach musi być wszystko poukładane.

Akta osobowe trzymane w skoroszytach

skoroszyty do akt osobowychJeśli wszystko musi być tak dobrze poukładane, to nie ma mowy o tym by dokumenty trzymać rozrzucone gdzieś po biurze lub w szufladzie. Każdemu pracownikowi przypisana jest jedna teczka i trzeba w jednej teczce upinać wszystkie dokumenty tylko jednego pracownika. Moim zdaniem skoroszyty do akt osobowych są lepszym rozwiązaniem niż zwykłe teczki. W skoroszycie można lepiej ułożyć dokumenty i bez żadnych problemów można te dokumenty podzielić na trzy części, tak jak to jest wymagane. Potem jak coś jest potrzebne z dokumentacji pracowniczej, to ze skoroszytu łatwiej jest to wyjąć. Mi jest o wiele wygodniej też je przechowywać w szufladzie, która oczywiście jest zamykana na klucz. Jak wiadomo trzeba takie dokumenty trzymać pod kluczem, tak by nikt postronny nie miał do nich dostępu. A co do ceny tych skoroszytów to mówię wam są one dość tanie i warto je moim zdaniem kupić do akt osobowych. Na pewno znajdziecie je w każdym sklepie, gdzie sprzedają artykuły biurowe. ale trzeba jeszcze zaznaczyć, że jest kilka wzorów tych skoroszytów. Jeśli u danego pracownika nie mamy zbytnio dużo dokumentów to warto kupić taki wąski skoroszyt, a jak mamy do czynienia z pracownikiem u którego jest dużo dokumentów, to warto kupić szerszy skoroszyt.

Każda kadrowa wie, że trzeba dobrze prowadzić dokumentację pracowniczą. To ważne aby w tych dokumentach był porządek. Aby tak się stało to najlepiej używać skoroszytów do akt osobowych. To idealne rozwiązanie, by mieć porządek w papierach pracowników. W sklepach znajdziemy gotowe skoroszyty, które są dostosowane do przechowywania akt.