Projekt wnętrza sklepu

Jeśli działasz w handlu to musisz orientować się jak działa ludzka psychika. Wszystkie zabiegi marketingowe skupiają się wokół tego zagadnienia. To w jaki sposób zaprojektujemy wnętrze naszego sklepu, jak ułożymy towar i co będziemy reklamować przyczyni się do tego co i jak szybko sprzedamy.

Projekt sklepu oraz dobra ekspozycja dźwignią handlu

projektowanie wnętrza sklepuJeśli jesteś już w tym fachu jakiś czas to doskonale wiesz, że trendy się zmieniają, jednak jedna zmienna jest wyjątkowo stała – ludzka psychika. Kiedyś, gdy w sklepach był mały wybór – liczyła się ilość – im więcej się wystawiało tym bogaciej wyglądało. Teraz kiedy jest przesyt wszystkiego, trzeba bardziej się nagimnastykować aby towar dobrze wyeksponować. Jeśli zaczynasz swoją przygodę z handlem to teraz zdradzę Ci wielką tajemnicę dobrej i sprawnej sprzedaży oraz ekspozycji. Dobre projektowanie wnętrza sklepu. Tak, to jest ten czynnik, który w pierwszej kolejności może usprawnić Twoją pracę lub ją utrudnić. Jeśli przykładowo mówimy o sklepie ogólnospożywczym, czy monopolowym to zasada jest bardzo prosta – to co chcesz sprzedać umieszczasz na początku sklepu, wręcz zaraz przy wejściu, klient wtedy, czy ten produkt chce, czy nie chce – na pewno go zauważy. W związku z powyższym podczas projektowania wnętrza musisz wziąć pod uwagę odpowiedni układ lad, lub zabezpieczenie przestrzeni niedaleko wejścia do sklepu. Pewne cechy psychiki ludzkiej są niezmienne i możesz być pewien, że jeśli klient wejdzie do sklepu i wręcz potknie się o dany towar – oznaczony dużą, wyraźną etykietą z nazwą, ceną itp. – na pewno go zauważy, zapamięta. Dobrym miejscem jest również umieszczenie produktu blisko tego, który najlepiej się sprzedaje.

Wystrój sklepu ma przede wszystkim skupiać się wokół ułatwienia ekspozycji towarów – drugą rolę będzie grał kolor czy styl mebli lub jakieś designerskie detale. Sklep jest nastawiony na sprzedaż i o tym trzeba pamiętać na każdym etapie projektowania.