Najlepsze białko roślinne

Dieta zawsze powinna być głównym źródłem składników odżywczych, witamin i minerałów, które potrzebuje nasz organizm. Najważniejsze są składniki budulcowe, które tworzą mięśnie, kości i biorą udział w najistotniejszych procesach życiowych.

Ile białka powinniśmy spożywać?

białko roślinne w proszkuWłaściwe skomponowanie diety nie jest prostym zadaniem, gdyż zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest indywidualne i zależy od wielu czynników. Ponadto nie każdy jada mięso, co dodatkowo może utrudniać zadanie. Jednym z najważniejszych składników jest białko, które powinno się przyjmować każdego dnia w określonej ilości. Przeważnie zdrowy, dorosły człowiek powinien spożywać osiem dziesiątych grama białka na kilogram masy ciała. Jest to oczywiści minimalne zapotrzebowanie, które musi być zaspokojone, aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować. U dzieci czy seniorów to zapotrzebowanie się zmienia, podobnie w przypadku sportowców, którzy ze względu na wysiłek fizyczny mają zwiększone zapotrzebowanie na ten składnik. Białko buduje mięśnie, dlatego też musi być dostarczane każdego dnia. Najlepszą jego formą jest białko zwierzęce, gdyż ma odpowiednią ilość aminokwasów, ale równie wartościowe jest białko roślinne w proszku lub w naturalnej wersji. Może ono pochodzić z grochu, ciecierzycy, kukurydzy czy fasoli. W formie proszku jest bardzo wygodne w stosowaniu, zwłaszcza dla wegetarian i wegan. Proszek można dodać do ulubionego koktajlu, napoju czy rozpuścić w wodzie. Przeważnie są one sprzedawane w dużych, kilogramowych paczkach.

Z białko roślinnego każdy z nas powinien korzystać, gdyż jest świetnym uzupełnieniem codziennej diety. W proszku najczęściej można spotkać białko konopne, sojowe, ryżowe czy grochowe, ale mogą też być mieszane i z dodatkami niektórych witamin.